מצילים חיים יום יום

עפר גדנקן No Comments on מצילים חיים יום יום

חשבתם פעם מהו התהליך אותו עוברות הדגימות והמבחנות שנלקחו מכם, עד לרגע בו הרופא מקבל את התשובות ויודע כיצד לפעול?
הצצה מרתקת למעבדות מכבי והפעילות היומיומית שלהם להצלת חיים. מעבדות אלו ייחודיות למכבי שירותי בריאות, וכמו תמיד מובילות בחדשנות, במקצועיות ובמסירות רבה.

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מבחנה שהיא עולם ומלואו. העולם הזה נמצא מאחורי הקלעים במקום נסתר מהנבדקים, אך מהווה עיניים לרופאים. המעבדות המרכזיות של מכבי – מגהלאב.

כ- 1,500 עובדים במעל ל- 400 מעבדות שירות, 12 מוקדים לרפואה דחופה, ושתי מעבדות מרכזיות, מעורבים בתהליך בו דגימות נאספות מכל רחבי הארץ, ממויינות, נבדקות ומספקות תוצאות מדויקות, ובזמן שיכול לעשות את ההבדל בחיי המטופל.

למעבדות המרכזיות מגהלאב-דרום ומגהלאב-צפון מגיעות למעלה מ- 60,000 דגימות בכל יום. בשלב הראשון יעברו הדגימות תהליך מיון קפדני על ידי אנשי המקצוע המיומנים, משם, יועברו לטיפול במעבדות ובמכונים; אנדוקרינולוגיה וכימיה, המטולוגיה, וירולוגיה, אימונולוגיה, בקטריולוגיה, מכון לגנטיקה ומכון לפתולוגיה. בשלב זה יבדקו הדגימות באמצעות מיכשור ומערכות דיאגנוסטיות, מהשורה הראשונה והמובילות בארץ ובעולם, תחת הקפדה בלתי מתפשרת על דיוק, ניטור ובקרה של אנשי המקצוע. צוותי המעבדה המקצועיים מאתרים טכנולוגיות פורצות דרך בשאיפה להרחיב, לשפר ולדייק את המידע המהווה בסיס לאבחון הקליני.

עבור הרופאים, בדיקות מעבדה הן כלי חיוני להחלטות ולפעולות שלהם. תשובה מדויקת של בדיקת מעבדה תנחה את הרופא מהו הטיפול הרפואי/התרופתי המיטבי לחבר למען בריאותו ושיפור איכות חייו.
צוותי מערך המעבדות שותפים בדיגום ובביצוע, ותורמים ידע עשיר ומקצועי כדי לספק את המידע הדרוש לקבלת ההחלטות הטובות והנכונות ביותר עבור המטופלים, חברי מכבי.

לכל תוצאת בדיקה יכולה להיות השפעה עמוקה על חייהם של הנבדקים, החל מאבחון שמשנה הכל ועד לאישור שהכל כשורה. מסע שהתחיל בדגימה קטנה, יכול להסתיים בשינוי עצום לחיי הנבדק, ובמסע הזה הכל מתנקז לרגע אחד גורלי – בו הרופא מודיע למטופל על תוצאות הבדיקה.

מכבי, כארגון בריאות מוביל, משקיעה משאבים רבים במערך המעבדות, בשירות, במקצועיות ובמיכשור דיאגנוסטי מהמתקדמים בארץ ובעולם. אלה, מהווים הוכחה נוספת למובילות מכבי כמקצועית ומתקדמת לטובת החברים. במעבדות של מכבי מצילים חיים יום יום, במקצועיות במהירות, באנושיות ובאהבה, בשגרה ובשעת חירום. כי ככה זה אצלנו – פשוט מצילים חיים.

מנהלת מערך מעבדות מכבי, ד"ר תמר וולף: "אנשי מערך המעבדות רואים את האנשים שנמצאים מאחורי המבחנות וכלי הדיגום. אנו מתייחסים למבחנות כאילו האנשים עצמם נכנסים אלינו למעבדה לביצוע הבדיקות, דמיינו בעינכם, טור של 60,000 אנשים, מידי יום, מבוגרים, צעירים, תינוקות ועוד, שצריכים לקבל תשובת מעבדה לבדיקות שלהם, ובהקדם.

הרגישות והאחריות של הצוותים בכל הארץ, באה לידי ביטוי מרגע לקיחת הדגימה במרכזים הרפואיים של מכבי, ועד להכנסת המבחנות למכונות, למיקרוסקופים, לחוו"ד מקצועית ועד להעברת התשובה לרופא ולחבר. השליחות של צוותי מערך המעבדות באה לידי ביטוי גם במסירותם הרבה, ובעבודה מאומצת לעיתים עד לשעות הקטנות של הלילה – בשגרה ובחירום, וזאת כדי לתת תוצאת בדיקה מהימנה.

שירות חדש נפתח בכ- 23 תחנות שירות ברחבי הארץ, למסירת דגימות גם אחרי הצהריים
בהתאם לרשימה מוגבלת של בדיקות. משירות זה נהנו בשנה החולפת כ- 23,000 איש.

למכבי יש את המכון הגנטי ומכון הפתולוגיה הגדולים בישראל. דבר זה מצביע על מובילות מכבי גם בתחומים ייחודיים אלה. אנו נמשיך להיות בקדמת הטכנולוגיה ובשירות למען רופאי וחברי מכבי".



0 תגובות